vrijdag 17 april 2015

Kwijlnummers

Nee,ik was in het begin geen fan of liefhebber van De Dijk, want mijn God wat had ik een hekel aan kwijlnummers als Mag het Licht Uit en Bloedend Hart. Tot vervelends toe moest ik ze in de kroeg horen.   

Later werd ik aangenaam verrast door uptempo songs als Dansen op de Vulkaan, Laat het Vanavond Gebeuren en verleden jaar nog met Alles komt Goed. Bovendien was zanger Huub van der Lubbe één van de eerste mensen die ik ooit in mijn journalistieke carrière mocht interviewen. Van het management kregen we met veel pijn en moeite 15-20 minuten. Uiteindelijk zaten de fotograaf en ik een jaar of tien geleden twee uur lang met deze ongelooflijk sympathieke man in een Maastrichts restaurant. We aten een broodje, spraken over zijn carrière en over het leven. 


Ieder nieuw album van deze Amsterdamse band trekt dan inmiddels ook mijn nieuwsgierigheid. Voldoende reden dus om vanavond toch naar De Dijk te gaan kijken. Ze speelden om de hoek: in Grenswerk. Niet alles was (om wat voor reden dan ook) mijn ding; soms was het mij iets te braaf/degelijk, maar als het knalde dan knalde het goed. Vooral Huub is en blijft fantastisch. Sommige mensen hebben het, sommigen hebben het niet. Maar Huub heeft HET!. Wat het is, weet ik niet. Ik heb het ook niet, maar deze man heeft… we zullen het maar charisma noemen. Hij staat er: en dat is voldoende. Toffe peer. En dat straalt ie uit. Het is weinigen in de Nederlandse showbizz gegeven.
Bovendien beschikt De Dijk met JB Meijers over een fantastische gitarist. Al met al een geslaagde avond… en wat het helemaal mooi maakte: die twee kwijlnummers…..ze werden niet gespeeld. Hulde!

Rob

Geen opmerkingen:

Een reactie posten